In 1981 werd ik geboren te Merksem op de dag na Sint Jan.

Mijn kleuterschool en lagere school heb ik doorlopen te Broechem in de vrije basisschool. Toen ik in het vierde leerjaar zat, ben ik samen met mijn ouders, broers en zus een kijkje gaan nemen in de Steinerschool. Mijn broer, zus en ik moesten tekeningen maken. Daaruit konden ze in de Steinerschool blijkbaar veel afleiden. Met mijn ouders werd een aannamegesprek gevoerd. We stonden dus op het punt om de stap te zetten van het reguliere onderwijs naar de Steinerschool. Helaas is dit toen niet doorgegaan omdat ikzelf niet wilde. Als jong kind was de stap voor mij te groot om de vertrouwde vriendjes uit de omgeving te ruilen voor nieuwe gezichten in een vreemde school. In 1993 rondde ik bijgevolg mijn lagere schoolperiode af te Broechem.

Het eerste middelbaar heb ik gevolgd aan het Kardinaal Van Roey-instituut te Vorselaar. Deze schoolkeuze maakte ik destijds zelf en al gauw bleek dat dit niet het soort school was waar ik mij thuis voelde. Het eerste jaar Latijnse rondde ik af met een B-attest, wat dus wil zeggen dat ik geslaagd was, maar onvoldoende gescoord had op Latijn zodat ik hiermee het volgende jaar niet verder kon doen. Op dat moment hebben mijn ouders er voor gekozen om mij naar de Steinerschool te sturen. Van kiezen was deze keer geen sprake. In het schooljaar 1994-1995 startte ik te Lier in de achtste klas. Mijn oudste broer startte twee jaar later in de 7de klas. Het jaar erna kwamen ook mijn zus en een jongere broer naar de Steinerschool. Zij startten in respectievelijk de 7de klas en de 3de klas. Uiteindelijk kwam ook mijn jongste broertje naar deze school. Op 1 september '98 ging hij voor het eerst naar het peuterklasje, en als eerste van ons gezin heeft hij de mogelijkheid om zijn leerplicht te voltooien in de Steinerschool.

Na mijn schooltijd in de Steinerschool ben ik voor mezelf pas de echte waarde ervan gaan ontdekken. Je mist iets pas als het er niet meer is... Meer en meer ben ik het Steineronderwijs als een waardevol en belangrijk schoolsysteem gaan beschouwen. Met warmte denk ik aan mijn eigen schooltijd daar terug en met evenveel warmte wil ik aan de hand van dit portfolio mijn kennis verruimen omtrent een bepaald aspect in het Steineronderwijs, zijnde "ritme".